Nieuws

18-12-2018 14:11

Open dag Picnic in Venlo trekt veel bekijks ondanks kou

Ruim 150 bezoekers nemen kijkje in distributiepunt van websuper

Het gure winterweer heeft inwoners van Venlo en omstreken er niet van weerhouden om het distributiepunt van online supermarkt Picnic te ontdekken. Ruim 150 mensen, onder wie veel kinderen, brachten zondag een bezoek aan de open dag in de Limburgse stad. 
 
Picnic bezorgt sinds september ook in Limburg. Venlo is de eerste stad waar de boodschappen gratis en tegen de laagste prijs thuis worden bezorgd. De open dag werd georganiseerd op verzoek van klanten; zij geven veelvuldig aan benieuwd te zijn naar de weg die boodschappen afleggen voordat ze bij hen thuis worden afgeleverd. 
 
Rondleidingen
Daarom konden bezoekers zondag tussen 12.00 en 16.00 uur ervaren hoe het logistieke proces van Picnic eruitziet. Zo waren er rondleidingen, waarbij ‘runners’ (zoals de bezorgers in Picnic-taal worden genoemd) uitlegden welke stappen zij allemaal zetten. Dat gaat van het aantrekken van veiligheidsschoenen, het ontvangen van informatie over de bezorgroute, de teambespreking, tot het efficiënt scannen en inladen van de producten. 
 
Anouk Lemsom van Picnic was blij dat daar veel belangstelling voor was en dat Venlonaren zich niet lieten tegenhouden door ‘het koude en vieze weer’. “Hartverwarmend dat zo veel mensen toch zijn gekomen. Dat geeft wel aan dat er echt behoefte was aan deze open dag.” 
 
Ritje 
Veel animo was er ook om zelf een ritje te maken in een van de elektrische wagentjes waarmee Picnic bezorgt. Kinderen konden zich vermaken in een elektrisch wagentje dat was omgebouwd tot ballenbak ‘Bally’ en een opblaasbaar luchtkasteel ‘Bouncy’. Op spelletjesgebied was er nog een andere smaakmaker: boodschappenmemory. Picnic had er een toepasselijke versie van gemaakt, waarbij bezoekers een match moesten maken van verschillende producten die onder kratten waren verstopt.
 
Lemsom kijkt terug op een geslaagde dag: “Het was erg leuk om de wereld van Picnic en onze runners aan onze klanten te laten zien. We kregen erg veel leuke vragen en goede suggesties.”

Over Picnic
Voor de lancering eind 2015 heeft Picnic drie jaar lang in stilte met een team van 30 specialisten gewerkt aan het thuisbezorgen van boodschappen zonder onnodige tussenschakels. De klant kiest welke rit het beste uitkomt en weet via de Picnic boodschappenradar tot op de minuut precies hoe laat de bezorging zal plaatsvinden. De kosten van deze nieuwe manier van distributie zijn zo laag, dat de bezorging gratis is en de boodschappen daarnaast de laagste prijs hebben. 

Picnic is een initiatief van Nederlandse ondernemers: internetondernemers Joris Beckers en Frederik Nieuwenhuys waren de eigenaren van Fredhopper, de ontwikkelaar van personalisatiesoftware voor webwinkels. Serie-ondernemer Michiel Muller stond eerder aan de wieg van de onbemande tankstations Tango en ANWB-concurrent Route Mobiel. Ondernemer Bouke van der Wal is eigenaar van supermarktketen Boni. Recent is ook retailondernemer Gerard Scheij aan boord gekomen.